kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
سردار رادان در اجتماع بزرگ حامیان «طرح نور» در حرم حضرت معصومه(س):

 حمایت مردم از پلیس  تلاش دشمن علیه طرح عفاف و حجاب را ناکام گذاشت

 فرمانده کل انتظامی کشور گفت: حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است و دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند.



 

به گزارش خبرگزاري پليس، سردار احمدرضا رادان در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح عفاف و حجاب که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد بیان داشت: سپاسگزار و قدردان محبت شما عزيزان خواهران، برادران، علماء، فضلا، رزمندگان و آحاد مردم هستيم. خدا را شاکريم که قدم در راهي گذاشته‌ايم در راه سخت پرپيچ و پر فراز و نشيبي که مردم انقلابي اين راه پر فراز و پر فراز و نشيب را درک کردند و در حمايت از پليس به ميدان آمدند.
رادان افزود: دشمن تلاش فراوان کرد که در اين معرکه به گونه‌اي جلوه کند که پليس تنها است اما مردم اين خط بطلان را بر افکار پليد دشمن کشيدند که مردم در کنار پليس، با پليس، براي پليس و همراه و همگام با پليس هستند.
وی ادامه داد: بدانيم در معرکه‌هاي مختلف دشمن به اين نتيجه رسيده است که نبرد رويارو با ايران اسلامي به جز شکست هيچ چيز در بر ندارد و از همین رو وارد جنگ فرهنگی شده است. دشمنان تلاش دارند دو بال از ما گرفته بشود اولين بال، بال حيا و عفت است و دومين بال، بال غيرت است.
فرمانده فراجا گفت: چشم مردم وقتي به بي‌حيايي عادت کند، آرام آرام غيرت گرفته مي‌شود، محيط براي فرد بيننده عادي مي‌شود وقتي محيط براي مردان و زنان باغيرت ما عادي شد يعني يک ارزش شکل مي‌گيرد در جايي که این بي‌ارزش‌ترين ارزش‌ها از منظر دين و قرآن و اسلام است.
رادان اظهار داشت: آيا اين دختران وطن، دشمنان ما هستند؟، هرگز، اينها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند تا بتوانند سرباز بي‌جيره و مواجب آنان باشند ما در حقيقت داريم حفظ و صيانت از دختران ميهن اسلامي‌مان مي‌کنيم از دختراني که مادران آينده اين مرز و بوم هستند، از مادران آينده‌اي که بايستي رزمنده‌پرور، شجاع‌پرور، ميهن‌دوست‌پرور و اسلام‌دوست باشند.
وی با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را يک مسئله امنيتي است جا بیندازند، بیان داشت: بنده رسماً اعلام مي‌کنم، رسماً بدانيد ما موضوع حجاب و عفاف را يک موضوع کاملاً فرهنگي و کاملاً اجتماعي مي‌بينيم، اصلاً انتظامي و امنيتي نمی‌بينيم. فرمانده کل انتظامی گفت: در برابر هجمه‌اي که به حيا، عفت و غيرت ايران اسلامي و مردم ايران اسلامي ما وارد شده فقط بخش انتظامي نباید وارد میدان دفاع باشد. همه براي صيانت از دختران وطن در برابر دشمن ماموريم و در آينده نزديک پشت پرده‌هاي اين جريان را از قاب تلويزيون خواهید دید کساني که مي‌آيند دختران ما را خارج مي‌برند و رايگان آموزش مي‌دهند تا در جامعه طوری باشند که قبح بی‌شرمی و بی‌حیایی و بی‌غیرتی را بگيرند. دشمن با برنامه‌ريزي وارد شده است.
رادان تصریح کرد: 31 دستگاه دیگر مسئول راهکارهاي اجرايي حجاب و عفاف بوده که اگر به تکاليف خودشان عمل مي‌کردند امروز شاهد چنين صحنه‌هايي در خيابان نبوديم.
تقدیر از رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه
برای حمایت از طرح نور
فرمانده کل انتظامی گفت: از حمایت دستگاه قضا و رئیس‌جمهور محترم برای حمایت از انتظامی در اجرای این طرح تشکر می‌کنم. معمولاً هيچ رئيس‌جمهوري اين کار را نمی‌کند چون اعتقاد دارد بايستي کاری کند که راي داشته باشد، حتي اگر اين راي ضربه به دين است ولي رئيس‌جمهور محترم واقعاً حساب اين را نکرده و ايستاده تا حيا، دين، عفت در جامعه ساري و جاري بشود.
رادان در ادامه از حمایت وزیر کشور نیز تقدیر کرد و افزود: از صداوسيمايي که به میدان آمده، از اصحاب رسانه و قلم به دستاني که بر عليه مزدوران قلم مي‌زنند نه براي مزدوران تشکر می‌کنم. کساني هستند که براي مزدوران قلم مي‌زنند و به اين قلم‌زدشان هم افتخار مي‌کند و توجه ندارند که فرداي قيامت، کلمات و حرف‌هاي اين مقالات، اين جملاتي را که مي‌آورند بايستي پاسخگوي آن باشند در محضر پروردگار، چگونه مي‌شود بي‌حيايي را ترويج کرد با ادبياتي زيبا و بعد انتظار داشت قيامتي امين داشت.
از این راه عقب نخواهیم نشست
وی بيان داشت: چنين است که بايستي عزم و اراده‌مان را در برابر صيانت از دختران‌مان ميهن‌مان قرار بدهيم، من اينجا در حرم حضرت معصومه(س) در برابر مردم متدين و انقلابيوني که برخي از آنها امروز اينجا هستند و در برابر خانواده شهدا، خانواده جانبازان، خانواده رزمندگان، علماء، صلحاء و در کنار مزار خانم حضرت معصومه(س) قسم ياد مي‌کنم تمام توان را براي احياي دين و ارزش‌هاي ميهن اسلامي‌مان خواهيم گذاشت و از اين راه عقب‌نشيني نخواهيم کرد و هيچ اراده‌اي، تهمتي، افترايي، هيچ سرزنشي و شماتتي ما را از اين راه پرفيضي که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند. اگر در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صيانت از دختران و خواهران خودمان هستيم عليه اراذل و اوباش، سارقان و برهم‌زنندگان نظم و امنيت عمومي جامعه هم تلاش مي‌کنيم.
دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
فرمانده کل انتظامی کشور همچنین در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا‌(ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروزهای ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.
سردار احمدرضا رادان افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است که فرمانده معظم کل قوا فرمودند دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پابه‌کار و مصمم است چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.
رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریزها تعیین‌کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش. دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.
وی افزود: 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.
فرمانده فراجا با اشاره به داستان «اندلس» تشریح کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند؛ این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.